August 28, 2010

Fabrik Raya 2010

Nampaknya saya gagal mengawal nafsu bila masuk ke kedai kain.  Niat asal cuma nak belikan kain untuk dua orang anak dara saya tu aje.  Tup...tup...pandangan mata saya tetiba je berpinau bila tengok 'washable Korean silk'yang sarat dengan corak tu...hehehe.  Koleksi kain yang saya beli di Nan Yuan Textile di Kluang tu pun tak berjahit lagi...huhuhu.  Tapi takpe,  kain tak basi kan?...cuma bila dah digunting nak buat baju baru la ada basi...hehehe.

Inilah kainnya yang buat saya terkesima tu.  Dalam gambar ni tak berapa clear...kalau tengok life lagi cun...romba naala rake...amma!

Haa...yang ni untuk dua orang tuan puteri yang banyak songeh tu...Dina dan Haifa.  Kali ni si kenit Haifa berangan nak pakai baju raya macam kembar...katanya.  Jadi insyaallah...raya tahun ni kali pertama diorang pakai baju seragam...hehehe...mudah-mudahan sempatlah saya menyiapkannya.  Psst...kalau ikutkan hati,  yang ni pun saya nak rembat jugak...wah...tamak haloba betul!  Lepas saya gunting kain ni semalam,  rasa-rasanya dapat sehelai blaus untuk saya...ehem...itu pun kalau saya rajin...

Oppss...yang ni bukan saya punya tapi my Mr. T punya...nak buat kemeja gedik santai la tu. Boyfriend saya ni pun jenis pantang tok nenek bila tengok kain...orang kumpul stem buat koleksi...kitorang kumpul fabrik...hemm...lantak le...jadi puas hati.  Dah menjadi tabiat saya akan belek-belek stok kain saya sambil tersenyum sorang-sorang...berangan la konon nak cari ilham...hehehehh

Sebenarnya untuk baju Melayu Mr. T dan anak bujang nan seorang tu,  saya tempah aje...senang cerita sebab saya tak berapa rajin macam dulu...huhuhu. Harap-harap elok la jadinya semua baju tu nanti. 

No comments: